Trafikta hız radarlar kaldırılsın mı? Kim ne diyor?

Yazar: Dokuyucu Tarih: 04:38 Kategori: , , , , , , , , , , , , , Yorum: Yorum Yap
Trafikta hız radarlar kaldırılsın mı? Kim ne diyor?

Trafikte hız limitleri düşüp cezalar artınca tartışma başladı.



2012'nin sonlarında İçişleri Bakanlığı'nın aldığı kararla karayollarında hız denetimleri yoğunlaştırıldı.
2015 yılına kadar hız denetimlerinin yüzde 15 oranında artırılarak hız ihlallerinin azaltılması hedefleniyor. 
 
Peki, hız radarları ne kadar işe yarıyor? Sürücüler hız radarları hakkında ne düşünüyor sizin için araştırdık. Otohaber dergisi yayın yönetmeni Birkan Demir Çalışkan hız radarlarının kaldırılmasından yana, Auto Motor & Sport test editörü Yalın Gülmez hız radarlarının caydırıcı olduğunu savunuyor, Haşmet Babaoğlu ise eğitimsiz sürücüler karşısında hız radarının da işe yaramayacağı görüşünde…
 
 
Birkan Demir Çalışkan (Otohaber Yayın Yönetmeni) 
Ben hız radarlarına karşıyım! 
"Evet, doğru duydunuz. Ben hız radarlarına karşıyım. Bugüne kadar çok saçma yerlerde saçma hızlarda ceza yemekten artık sıkıldım. Örnek; Küçükyalı sahil yolu. Yıllar önce 50 km/s'lik hız limitinin olduğu yerde 74 km/s ile ceza yemiştim. Örnek: Milas çıkışındaki duble yol. 90 km/s'lik yerde 124 km/s ile gittiğim için… Benimle yolculuk etmiş olanlar bilir. Oturma pozisyonum yaşlı teyzelerinki gibi direksiyona yakın, koltuğum dik ve başlığım göz hizamdadır. Direksiyon ve pedallarla, kol ve bacaklarımın açıları 130 derecedir. Yan aynalarımdan, kullandığım otomobilin poposunu dahi görmem. Sürüş esnasında muhabbet ediyorsam yanımdakine bakmam. Yolda ilerlerken de 360 derecelik kontrolü elden bırakmam. Durum böyle olunca da kaldırımda yürüyen yayayı, arkadaki minibüste ücretleri alan muavini ya da yeni yapılan gökdelenlerin kaçıncı katta olduğunu da görürüm. Çünkü otomobil kullanırken, onu doğru kullanmayı öğreneli çok yıl oldu. Dolayısıyla seyrettiğim yolun hızını kendim belirleyebilecek kadar kendime güveniyorum. Ben, benim sürüş tarzım için hız radarlarına karşıyım. Ama ne yazık ki trafiği paylaştığım benim haricimdeki yüzde 90 için hız kontrollerinin destekçisiyim. Emniyet kemeri "sıkıyor" diye takmayan, bir elinde sigara, bir elinde telefonla sürüşüne devam edenler için bu radar uygulamaları devam etmeli. Ya da kullandığı damperli kamyonun kaç metrede duracağını bilmeyen şoförler için de…" 
 
Yalın Gülmez (Auto Motor & Sport terst editörü) 
Güvenlik için gerekli 
"Kameralarla yapılan hız kontrolü teknik olarak en etkili sistem. Özellikle ülkemiz gibi trafik bilincinin gelişmediği toplumlarda bu tür sistemlerin önleyici olabileceğini düşünüyorum. Ülkemizde trafik eğitimi çok yetersiz ve trafiğe dahil olanlar hızın sonuçları hakkında fikir sahibi değiller. Eğitim seviyesinin yakın bir zamanda yükseltilemeyeceği gerçeğinden hareketle, sıkı denetim ve cezalandırma, insanların ulaşım güvenliğinin sağlanması için tek yol gibi görünüyor."
 
Haşmet Babaoğlu
Radar ne yapsın!
"Bu yıl içinde 40 bin kilometre uzun yol yaptım. Büyük bülümünde aynı otoyol ve duble yolları tekrar tekrar kullandım. Tecrübem şu: radarların belli bir caydırıcılığı var, doğru ama sürücüler radar noktalarını çok çabuk ezberleyip kendi taktiklerini geliştiriyorlar. Sonuçta radar o yol için daha çaylak veya dalgın olan sürücüyü cezalandırıyor. Ben hız konusunda umutsuzum. Çünkü bizim trafiğimizin baş belası sürekli aşırı hız değil, daha çok dikkatsizlik ve kötü sürücülük... Yolun üzerindeki toz yeni yağan yağmurla mıcırdan beter bir hal almış adam önündeki arabanın on metre arkasında 90 km süratle gidiyor. Yani sorarsan, hızında bir yanlış yok ama yaptığı her şey yanlış. Sonra bir bakıyorum, frene bastığı gibi şarampole... Buna radar ne yapsın!"

Bu yazıyı sitenizde/forumunuzda paylaşmak için aşağıdaki linkleri kullanabilirsiniz..




Blogger eklentileri


counter Kişi Tarafından Görüntülendi
Paylaş: Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder